Monday, April 16, 2012

PETUA CINTA KAMI BERTAHAN LAMA

percintaan aku hampir mencecah 7 tahun lamanya...ramai yg bertanya..apa rahsia cinta kami bertahan lama..tak bosan ke?? hmm..soalan yg biasa didengar dan agak sinis bagi aku..

kami mcm pasangan lain jugak..ada pasang surutnya..tapi aku nak berkongsi ngan kwn2 semua bukan susah nak menjaga hubungan bertahan lama...

rahsia pertama: pilihlah orang yang mencintai kamu
-knp aku ckp mcm tu...sbb dulu aku pernah suka kan seseorang tapi xsemestinya org yg kita suka berfikiran sama dengan kita....dlm ms yang sama bkn senang kita nak terima org dlm masa yg sama kita mharapkan utk bersama org lain..betul tak..tapi aku buat keputusan untuk cuba menerima tunang aku sekarang..sbb aku yakin menerima cinta dari org yang mencintai kita akan lebih bahagia....dan sekarang terbukti mmg aku sgt2 bahagia..kalau aku tau time dia ajak aku couple terus je aku setuju...hahahha(ayat poyo)

rahsia kedua: kepercayaan
-inilah antara yg paling penting..klu xde benda ni mmg tak mampu nk teruskn perhubungan..aku letakkan 90% kepercayaan kat dia..kalau dia pergi keje jgn sibuk2 kol dan tanya mcm2..kol bila ada perkara penting sj...sbb tunang aku ni..kalau dia tgh keje mmg tak suka diganggu..kalau dia tak angkat tu maknya tgh buat keje lah tu..klu dia angkat maknanya tgh xde keje..jadi klu dia tak angkat hantar sms cukup...nanti kalau dia ada waktu mesti dia akan kol balik..itu pun klu benda yg aku tulis tu penting lah..haha.....yelah contoh aku sndiri pun bila time wat keje org ajak msg pun aku mls..lagi2 bos kat depan mata.... jgnlah fikir bkn2 ..k

rahsia ketiga: kena hormat hobi masing2
kalau bf kita tu suka memancing ke..suka main bola ke..jgnlah kita halang..cuba dia halang hobi kita..rasa nk marah tak???marah kan..sbb benda yg kita suka buat xleh buat..btul tak?? klu ada masa join skali hobi dia..klu dia g mancing ke, futsal ke..apa2 jelah korang ikutlah..mcm aku, tunang aku suka main snuker dan main internet game..klu ada ms ikut skali..xnak join pun duk je kat tepi..dlm masa yg sm boleh mengeratkan hubungan tau...

rahsia keempat: give and take
-ok, dlm hubungan ni kena ada tolak ansur..jgn pentingkan diri sendiri..kena ada pemberian dan penerimaan...

rahsia keempat:berterus terang
-ini yg kami amalkan sejak mula2 bercinta..kalau ada yg tak puas hati ..tolonglah ckp..takde makna nk jaga hati apa sume..apa guna klu kita pendam persaan sbb perasaan tak puas hati pada psgn ni lama2 akan jd barah dlm perhubungan..berterus terangla supaya kedua2 pihak boleh memperbaiki kelemahan masing2...

rahsia kelima: kejujuran
-ini yg aku nak tekankan...tolong berlaku jujur pada pasangan..jgn membuat perkara yg membuatkan pasangan kita berasa dianiaya..jarakkan hubungan anda dengan kawan berlainan jantina..berkawan boleh tapi jgn buat pasangan kita cemburu..kalau boleh jagalah hub anda dgn rakan sekerja berlainan jantina yg boleh mengundang kecelakaan dlm hubungan anda..sbb kita ni manusia..ada sifat cemburu..jujur lah dgn pasangan,,jgn byk sgt menipu..menipu sunat tu boleh tapi sket2 je k..heheheh

rahsia keenam:kemaaafan yg terindah
-jgn kedekut untuk memaafkan pasangan..lagi2 kesalahan sgt kecil..sepanjang kami bercinta merajuk tu hanya kurang dari setengah jam..salah seorang kami akn beralah..sbb bagi aku sgt2 rugi kalau org yg suka merajuk ni..mcm aku klu merajuk tak lama..sbb nanti kena tinggal.hehehe...jgn malu untuk meminta maaf jika betul kesilapan tu dari pihak kita..dan jgn ego untuk memberi maaf jika kesalahan dari pasangan kita...

mcm mn kwn2?? itu antara rahsialah..klu nk bgtau semua 10pages pun xckup...apa pulak rahsia kwn2? jgn malu untuk berkongsi..

0 KORANG RASA MCM MN????:

 

*CERITA ANAK KAMPUNG*. Design By: SkinCorner