Sunday, April 15, 2012

DIA TUNANGKU...







tak sangka dah dah hampir 7 tahun aku bersama abg...sedih..suka..pahit ..manis dlm bcinta dh kami lalui..ramai yg mempersoalkan knp dia jadi pilihan...ramai bertanya knp aku sanggup tunggu lama untuk dia sunting aku sebagai isteri..ramai yang cuba mhasut..tapi yg aku tahu..cinta aku hanya untuk abg... lagipun ini lah yg dinamakan ajal jodoh,pertemuan dah ditetapkan Tuhan..kita cuma merancang tapi Allah menentukan

Luaran abg nampak keras hati ..panas baran..kurang sabar..tetapi sebenarnya dia seorang yang sangat penyayang.sgt..sgt..penyayang... abg pernah beritahu,abg tidak pernah sayang orang lain macam dia sayang aku. Dia banyak berkorban dan letakkan aku sebagai keutamaan dalam hidupnya. setiap kali mengenangkan pengorbanan abg buat aku sebak..aku nak bagitau yg aku bertuah..dan aku ckup bahagia dgn abg...

sebab membuatkannya jatuh hati dengan abg kerana kesabaran serta kesungguhan abg cuba menawan hati aku selama 2 tahun sblum kami bercinta..aku tak kejam..cuma mahu menguji sejauh mana keikhlasan abg mahukan aku..sikap kami cukup bertentangan.kalau aku seorang yang menepati masa tapi dia tidak...kalau aku suka makanan kampung dia lebih suka memilih mcd dan kfc setiap kali kami keluar dating...kalau wayang pilihan dia action movie aku lebih suka filem hantu dan komedi..hahaha..tapi mcm mn kami boleh bersama selama 7 tahun??pelik kan...

kami ibarat ‘yin dan yang’ di mana kami saling melengkapi. abang ada segala-galanya yang aku mahu. walaupun abg bukan berharta tapi abg kaya dgn kasih syg..Bersama abg , aku rasa sangat selamat. kadang2 org selalu salah faham yg abg mengongkong hidup aku..mula2 mmg aku rasa begitu..setiap kali aku minta izin keluar dgn kwn2..abg akan izinkan jika aku mematuhi syarat2nya..wlu ke mana destinasi aku, aku mesti update dgn abg..abg kena tau siapa kwn2 bersama aku..klu boleh abg akan hantarkan..mula2 aku memberontak..sbb aku perlukan sedikit kebebasan..tapi akhirnya bila abg pernah ckp..."abg takut kalau jadi ape2 kat ayang..abang takut kehilangan ayang..abang takut ayang tinggalkan abg..."....baru aku sedar xkan ada org yg boleh syg aku mcm abg..

Bagi aku, takdir kami sangat manis. Meskipun ambil masa yang lama untuk aku jatuh cinta , tapi pengakhiran cerita aku sangat bahagia. walaupun dia bukan lelaki pertama yang hadir dalam hidup aku tapi dengn izinNya dia lah akan jadi lelaki terakhir...amin..

kehadiran abg juga banyak mengubah gaya hidup aku. Jika sebelum ini aku selesa melakukan semua perkara tanpa kehadiran lelaki di sisi, namun sejak adanya abg, segala urusan seharian akan dilakukan bersama-sama. Ini kerana abg mahu bertemu aku setiap hari walaupun waktu yg masih terluang dah larut malam.. kecuali salah seorang daripada kami berada di luar Kuala Lumpur. abang seorang yg sgt2 sensitif..sentiasa mahu aku menemaninya dalam kebanyakan urusan hidup termasuklah membayar bil, cuci kereta, atau hanya sekadar nak tukar tayar motor kat bengkel..Mula-mula kekok juga tetapi lama kelamaan aku faham dan mula mengikut cara abg. sbb abg ckp dia nak sentiasa bersama dgn aku..klu org dgr mkin meluat tapi itulah abg...Dari situ aku tahu abg sangat sayangkan aku dan mahu aku selalu ada di sisi.....

"abang...ayang syg sgt2 kat abang..tak terucap dgn kata2...insyallah kurang 3 bulan dari sekarang...ayang akan jadi milik abang...i love u so much syg....moga abg sentiasa dilindungi,sihat dan murah rezeki..tapi kita masih perlu beringat..usaha dan bertawakal..sbb sekuat mana kita merancang, sejauh mana tempoh percintaan..sedalam mana rasa cinta..kalau Allah mengatakan kita xdpt bersama..kita mesti redha...tapi ingat kalau Allah izinkan pasti kita akan bersama selamanya...Ya Allah, Kau lindungi percintaan kami..kau jauhkan kami dari gangguan org berhasad dengki..kau murahkanlah rezeki kami..jika setakat ini jodoh kami..Kau kuatkan lah hati kami untuk REDHA dgn dugaanmu Ya Allah.. "amin

1 KORANG RASA MCM MN????:

Anonymous said...

sweet sgt.

 

*CERITA ANAK KAMPUNG*. Design By: SkinCorner