Tuesday, April 3, 2012

cincin emas

hmm...mlm tadi aku mimpi pasal cincin emas...dtg keje pun asyik fikir apa maksud mimpi aku...smpi office terus google..huhu..mlm tadi aku mimpi..aku beli sebentuk cincin emas dgn harga lebih kurang rm300 ++..aku beli cincin tu semata2 nak hadiah kan pada kwn aku..sbb dlm mimpi tu aku dan kwn2 aku berada dlm satu majlis...setiap org mesti bw satu hadiah..aku kena bagi hadiah pada kwn yg aku cabut kertas yg tertulis namanya...dan ketika tu aku membeli sebentuk cincin emas tanpa permata..aku suka sgt cincin tu..tapi aku berbelah bagi sama ada nk tukar hadiah lain dan bagi pd kwn aku atau aku bagi jugak cincin yg aku dah beli tu..kwn2 aku yg lain semua beli hadiah biasa2 je..aku sorang yg beli hadiah paling mahal..sebentuk cincin yg berharga rm300 lebih..dan last skali aku hadiahkan jugak cincin tu pada kwn aku..sbb niat aku dari awl mmg nak hadiahkan kwn aku..walaupun hati aku berat..lps aku tgok cincin tu puas2 aku bagi pada kwn aku..sbb aku fikir bila niat nak bagi orang...tak baik ambil balik..kwn aku terkejut bila aku hadiahkan cincin emas..

yg buat aku terfikir sbb ada yg ckp mimpi cincin ni ada yg elok ada yg tak elok..bila google ni lah antar jawapan yg aku jumpa;;

MIMPI CINCIN

-Mimpi melihat cincin dan orang yang membuatnya serta ukirannya, bererti keadaan orang yang membuat cincin itulah yang ditakwil, sama ada baik atau buruk


-Mimpi diberikan cincin, kemudian orang yang memeberi berkata “Pakailah cincin ini!” bererti, jika sesuai dia akan menjadi penguasa, jika kaya bertambah hartanya, jika di dalam peperangan bererti mendapat pertolongan
-Mimpi penguasa memberinya cincin, bererti mendapatkan sesuatu daripada penguasa buat dirinya atau keluarganya

Mimpi cincinnya hilang bererti ada aib pada pekerjaan dan urusannya

-Mimpi cincinnya patah dan jatuh permatanya, bererti hilang kedudukannya dan martabatnya

-Mimpi memberikan cincinnya kepada orang, bererti memberikan sebahagian kecil hartanya kepada orang

-Mimpi menjual cincinnya lalu megambil wangnya, bererti menjual sebahagian hartanya dan wangnya disimpan
-Mimpi cincin penguasa hilang, bererti kekuasaanya hilang
-Mimpi merasa tidak tertarik pada model pembuatan cincinnya, bererti hilang sebahagian hartanya dan penguasa marah kepadanya
-Mimpi cincinnya diperbuat daripada emas, bererti seluruh harta yang dimilikinya makruh hukumnya (dibenci) dan haram. Jika cincinnya diperbuat daripada perak, bererti semua miliknya halal dan baik. Jika diperbuat daripada besi, bererti semua yang dimiliki rendah mutunya
-Mimpi di jarinya ada cincin diperbuat daripada besi, bererti kuat dan kaya. Jika diperbuat daripada tembaga, bererti mendapat manfaat daripada orang yang dihina.
-Mimpi menyerahkan cincin kepada orang sebagai amanah, atau memberikan cincin kepada orang, lalu cincin itu dikembalikan semula kepadanya, bererti dia melamar seorang perempuan tetapi lamarannya itu ditolak
-Mimpi memutuskan cincinnya menjadi dua bahagian, bererti terjadi perpisahan antara dia dan keluarganya
-Mimpi menemui dua bentuk cincin dengan dua permata yang sama antara satu dengan yang lain, bererti memperolehi kemuliaan dan lancar berbagai urusannya. Jika keduanya berbeda, bererti berbuat zina. Jika salah satu jatuh dan yang satu masih ada, bererti yang satu itu bertaubat.
-Mimpi pada jarinya ada cincin yang biasanya tidak di pakai dalam waktu jaga, bererti memperolehi kekuasaan dan kekuatan atau mengahwini seorang perempuan lalu memperolehi anak yang diberkati
-Mimpi mempunyai cincin lalu dipakai kemudian bertambah berwibawa, bererti memilih sesuatu yang belum pernah dimiliki sama sekali
Mimpi memakai cincin diperbuat daripada perak, bererti dikurniai anak perempuan
-Mimpi permata cincinnya berwarna merah, bererti mempunyai anak yang rosak. Jika warnanya hitam, bererti anaknya tetap rendah dan miskin
-Mimpi menemui cincin sedangkan dia dalam masjid, atau sedang solat atau sedang berperang, bererti mempunyai seorang perempuan yang menjaga agamanya; jika pedagang bererti keuntungan.
-Mimpi membeli cincin daripada emas seperti umumnya cincin biasa, tidak kurang dan tidak lebih, bererti mendapat sesuatu yang tidak disenangi dalam agama
-Mimpi cincinnya dihias dengan zabarjad, bererti panjang usianya
Mimpi memakai cincin atau menyimpannya dan dihiasai dengan permata yaqut, bererti dikurniai anak perempuan tetapi mati dengan cepat

-Mimpi dijari tangannya ada cincin yang mempunyai permatanya, tetapi terlepas atau pecah, bererti menceraikan isterinya
-Mimpi mempunyai cincin dengan dua biji permata, yang satu di sebelah luar dan yang satu lagi di bahagian dalam, keduanya sama bentuk, bererti mempunyai kekuasaan lahir dan batin
IKAT PINGGANG LOGAM

-Mimpi memakai ikat pinggang bukan untuk hiasan, bererti memperolehi anak lelaki atau pembantu. Jika untuk hiasan (agar lebih baik) bererti memperolehi wang atau anak yang menjadi ketua keluarga
-Mimpi memakai ikat pinggang lebih daripada satu, bererti lebih baik, dan lebih kuat
-Mimpi memakai ikat pinggang dengan banyak sekali, sehingga tidak mampu membawanya, bererti panjang usianya
-Mimpi diberi ikat pinggang, bererti mendapat wang, anak dan usia yang panjang
-Mimpi berusaha memakai ikat pinggang, bererti pergi dalam rangka menjalankan perintah penguasa, kemudian memperoleh kedudukan dan martabat tinggi
-Mimpi diberi ikat pinggang kemudian diikatkan, bererti telah berakhir usianya atau mati. Jika dihias dengan emas, bererti banyak melakukan jima’ atau bersetubuh
-Mimpi melihat ikat pinggang lalu diambil dengan tangan kanannya, bererti pergi. Jika diambil dengan tangan kiri, bererti kekuasaan. Jika dihias dengan permata takwilnya lebih kuat

Wallahu'alam

0 KORANG RASA MCM MN????:

 

*CERITA ANAK KAMPUNG*. Design By: SkinCorner