Sunday, April 1, 2012

SELESAI SUDAH KURSUS KAHWIN

alhamdulliah....selesai sudah kursus kahwin...31/3 dan 1/2/202 bertempat di masjid at-takwa taman tun dr ismail...selama satu hari setengah buat aku tak puas...sgt2 seronok..Aku bygkan kursus kawen ni bosan..tapi sebenarnya tak..klu lah kursus kawen ni free aku rasa tiap2 minggu aku pergi..seronok blaja ilmu agama ni.,ustaz2 semua kelakar..tak pernah satu slot pun wat aku mengantuk..ketawa smpai nak pecah perut...kdg2 aku terfikir..dlm aku bergelak2 bersediakah aku bergelar seorang isteri sebenarnya..kadang2 apa yg ustaz ckp buat aku takut...kdg2 benda kecik tapi boleh menjadikan kita seorang isteri derhaka..nauzubillah...

Ustaz,bagi perumpamaan..klu waktu subuh suami kita ssh bangun..lps tu kita tolak kepala suami kita dgn kasar atau dgn cara yg tak sepatutnya untuk kejutkan suami..sape yg masuk neraka dulu...ustaz ckp isteri yg masuk neraka...sbb dia derhaka pada suami..suami pun masuk jugak tapi lambat sket( ustaz gelak)..aku pun gelak tp dlm hati sebut YA ALLAH...benda sekecik tu pun boleh bawa kita ke neraka..

ustz buat perumpamaan lagi...klu suami suruh buat milo tapi kita buat tea...adakah berdosa?????????korang rsa mcm mana?? ustaz ckp sudah tergolong dlm isteri yg nusyuz...tak ikut perintah suami....besarnya kuasa suami...ustaz ckp..apa2 hal dahulukan suami..wlpun kita masih ada mak ayah..walaupun kita syg gile kat mak ayah..wlupun kita xsanggup tinggalkan mak ayah..wlpun mak ayah dah berkorban lebih besar dr apa yg suami bagi ..tapi keuatamaan masih kepada suami..berkorbanlah...sbb kita dah bersuami...

kdg2 buat aku sedih...membayangkan waktu akad nikah yg tak smpi 5 bln lagi..yakni waktu pelepasan tanggungjawab ayahaku kpd bakal suami aku pun dah cukup buat aku sebak..apatah lagi klu waktu akad nikah nanti..bukan senang nk jadi seorang isteri...kdg2 aku sedih..aku blum puas lagi bermanja dgn mak ayah...dah nk jadi isteri org....

0 KORANG RASA MCM MN????:

 

*CERITA ANAK KAMPUNG*. Design By: SkinCorner