Wednesday, December 25, 2013

gambar pernikahan anak rosyam nor ((12 Mei 2013 )

“Dari semalam sehinggalah tiba majlis ini, saya belum tidur lagi kerana nak pastikan semuanya berjalan seperti yang dirancang. Saya nak pastikan apa yang dikehendaki itu direalisasikan malam ini.

“Saya nak tengok sendiri depan mata barulah rasa okay. Majlis ini pun terhasil kerana gabungan idea daripada semua pihak iaitu keluarga dan kawan-kawan. Kami bekerjasama melaksanakannya.

Menurutnya, peranca­ngan untuk majlis ini sudah dirancang sejak Oktober lalu selepas pasangan mempelai bertunang. Ia dilakukan sedikit demi sedikit sehinggalah berlangsungnya majlis ini.

“Alhamdulillah semuanya berjalan lancar. Sekarang hanya tinggal majlis menyambut menantu sebelah keluarga Hafiz dan kenduri sebelah saya untuk meraikan keluarga dan orang kampung di Kampung Kerinchi pada 9 Jun nanti.

“Dulu saya kahwin pada usia 22 tahun dan sekarang anak saya kahwin pada usia 23 tahun. Saya tak menghalang kerana ada empat perkara yang sudah jelas tertulis dalam hidup kita iaitu hidup, mati, rezeki dan jodoh pertemuan yang sudah ditentukan Allah.

“Ini perkara yang setiap kita tak boleh elak. Memang mulanya saya agak susah nak terima kenyataan untuk melepaskan dia. Saya tengok anak saya masih kecil dan rasa dia masih muda.

“Saya tanya dia kenapa tak melalui dulu zaman remaja. Tapi apabila dia tetap dengan keputusannya untuk berkahwin, saya izinkan juga. Lagipun dia sudah tamat belajar di sebuah kolej swasta,” katanya yang mahu pasangan ini berdikari dalam hidup mereka.












0 KORANG RASA MCM MN????:

 

*CERITA ANAK KAMPUNG*. Design By: SkinCorner