Tuesday, June 12, 2012

DIY Paper Flower Ornaments

credit to:how about orange

pening2...aku ada 1 bulan lebih lagi nak siapkan doorgift aku..skarang ni tag untuk paper bag dah sampai...paper bag dah order..yang memeningkan kepala aku mcm mn aku nak hiaskan paper bag aku ni...bila tgok paper flower mcm cantik jugak kan...jom cuba

Cara-Cara
1. Potong satu keping kertas kpd ada 11 kertas( saiz ikut suke koranglah)
2. Susun 11 kertas antara satu sama lain seperti gambar dibawah dan guna stapler untuk cantumkan kertas supaya tidak bergerak
3. Lipat kertas mengikut gambar dibawah ini



4. Letakkan double tape pada hujung kertas yang pertama dan lipatkan kertas seperti gambar diatas.
5. Ulangi langkah ke-4 sehingga kertas menjadi bunga berbentuk bulat.
6. Gantung menggunakan benang lutsinar, guna benang biasa mengikut warna kertas pon boleh
.




0 KORANG RASA MCM MN????:

 

*CERITA ANAK KAMPUNG*. Design By: SkinCorner