Tuesday, June 12, 2012

DIY PAPER BAG BY

haha..akhirnya dapat jugak cari tutorial handmade paper bag...actually aku dah tempah 200 pcs paperbag macam ni dengan cik ezai (cenderahatilace.blogspot.com) bulan lepas..time tu susah nak cari paper bag colour2 mcm ni..aku tempah ngan cik ezai hari tu warna tema majlis kawen aku..warna purple..cik ezai bagitau 25/6 baru leh siap...hmm...cari2 punya cari jumpa lah jugak tutorial mcm ni..thank pada kampungkebandar.blogspot.com..kalau aku dpt jumpa tutorial ni lebih awal mungkin aku leh cuba sendiri kan..takpelah..deposit pun dah bayar..jadi tunggu saja lah yg dah siap..lagi pun aku tgok cik ezai buat pun kemas dan cantik hasil tangan dia..fikir2 balik rajin ke aku ni nak wat sendiri..huhu...tempah sudeh...tapi tak salah tambah pengetahuan kan...

kat sini aku tunjuk balik tutorial yg diajar dekat kampungkebandar.blogspot.com



mula2, lipat di hujung tu terlebih dahulu. kemudian baru dilipat 2.


gamkan utk lipatan yg kecil itu.




kemudian, lipat antara 2 di setiap hujung kiri kanan ye... dptkan bentuk mcm di atas ye..




kemudian pilih mane2 part utk di jadikan tapak.. panjang nye dianggar dlm pnjg ibu jari kita




lipatkan seperti ini ye....tarik ke kiri kanan utk dptkan yg seragam..



lepas dilipat,gamkan supaya tidak tertanggal...ataupun bocor.. ni pandangan dr bwh ye..




lepas dilipat,gamkan supaya tidak tertanggal...ataupun bocor.. ni pandangan dr bwh ye..




gunakan gunting lace utk dptkan garisan zig zag tu ye...so,menarik ckit.



so,ni pandangan yg dekat..nmpk zig zag nye..

0 KORANG RASA MCM MN????:

 

*CERITA ANAK KAMPUNG*. Design By: SkinCorner